VD har ordet

VD har ordet

VD har ordet

I dagens globala samhälle pågår en omfattande finansiell strukturomställning som berör oss alla. I 24Money har vi under flera år förberett oss för att nu finnas där, mitt i förändringen, med marknadens idag i särklass bredaste utbud av digitala banknära tjänster. Vi tar nu steget från ”online banking” till ”cloud banking” med ett tjänsteerbjudande som underlättar kundernas vardag, i övergången mellan traditionella kassatjänster och digitala betaltjänster.

I vårt samhälle finns idag mer än 400 000 personer som helt eller delvis står utanför det traditionella banksystemet av olika anledningar. Till dessa kan man lägga de över 40 000 företag som idag saknar en fungerade bankkontakt. Vi erbjuder konkreta lösningar, som innebär att dessa företag kan bli en del av vårt samhälle fullt ut samt kan fortsätta att utvecklas.

Vi är stolta över att den 15 januari 2016 blivit ett auktoriserat institut för elektroniska pengar under tillsyn av Finansinspektionen, något vi har arbetat för steg för steg under de senaste åren. Allt sedan 2012 har fokus legat på att utveckla det banksystem som idag utgör kärnan för 24Moneys molnbaserade tjänster. Det är först nu som 24Money är i position att kunna driva en aktiv försäljning av våra tjänster, där styrkan i hela konceptet kan nyttjas.

E-handelskunderna om vilka merparten aktörer konkurrerar utgör knappt 7 % av betaltjänstmarknaden, medan detaljhandelskunderna om vilka endast ett fåtal aktörer konkurrerar utgör resterande 93 %. 24Money ser marknadspotentialen och vill leda och driva utvecklingen av den finansiella infrastrukturen, genom att vara en innovativ aktör på såväl den nationella som internationella betaltjänstmarknaden. Det betyder bland annat att kunder hos oss, dygnet runt, kan skicka pengar i realtid till hela världen. Genom vår nya plattform, 24Money konto och 24Money Card får kunden en riktig bankupplevelse.

Vårt växande nationella nätverk av betaltjänstombud, 24Money Agents, bidrar aktivt till att utveckla samhällets finansiella infrastruktur och skapar förutsättningar för konsumenter och småföretagare runt om i landet att kunna verka och utvecklas.

Under 2017 lanserar vi vår innovativa betallösning 24Money Checkout, med vilken kunder får total kontroll över sin försäljning och kan ta emot betalning med kort, mobil, kontanter och mot faktura i fysisk butik såväl som via e-handel.

De flesta känner idag till de traditionella bankernas betaltjänst Swish. I 24Money har vi tagit det konceptet vidare och utvecklat vår egen betaltjänst Swiftly, genom vilken du enkelt, snabbt och gränsöverskridande kan skicka pengar till en annan person eller ett företag. Med andra ord, Swiftly fungerar som Swish men utan nationell begränsning och i flera valutor. Betalningen kan göras internationellt även till de mottagare som ännu inte är anslutna till Swiftly.

Våra tjänster ligger i molnet och är alltid tillgängliga för våra kunder. Du har nu möjlighet att även följa med på vår resa mot att bli framtidens bank genom vårt pågående och eftertraktade emissions- och företagsobligationserbjudande.

Välkommen till 24Money!

Anders Blomkvist, VD

Kundtjänst
Tel: 010-150 1600
E-post: info@24money.se

Från och med vecka 26 till vecka 33 har kundtjänst öppet mån-tors 09.30 -14.00 (lunch stängt 12.00 - 13.00).
    Kontakta oss

    Ring oss på 010-150 1600 eller skicka e-post till info@24money.se.

    Öppettider Från och med vecka 26 till vecka 33 har kundtjänst öppet mån-tors 09.30 -14.00 (lunch stängt 12.00 - 13.00).

    Postadress 24Money Payments AB (Publ) Box 2078, 750 02 Uppsala

    Sociala media facebook.com/24money twitter.com/24moneypayments linkedin.com/24money




    Logga in på 24Money Spar

    Till höger kan du logga in på 24Money Spar. Har du ett 24Money-konto? Välj "24Money konto".

    Håll mig inloggad
    Logga in på 24Money konto

    Till höger kan du logga in på 24Money konto. Har du ett 24Money-sparkonto? Välj "24Money Spar".

    Håll mig inloggad