Vår historia

Vår historia

Från kassatjänster till moderna digitala betaltjänster

24Moneys historia börjar 1990 med ett kontor i Gallerian i Stockholm som erbjuder valuta- och kassatjänster över disk. I takt med att samhället och tiderna förändrades, förändrades även vår vision.

Under 2012 föddes vårt nya koncept som ett svar på den skyndsamma övergången från kontanter till digitala betaltjänster. 24Moneys koncept bygger på ett heltäckande utbud av skalbara och prisvärda tjänster som utgår från kundens behov idag och i morgon. Ett och samma finansiella erbjudande, oavsett land eller valuta, dygnet runt.

Kunden möts av anpassade och kundfokuserade lösningar som inte bara konkurrerar med traditionella banktjänster utan som skapar fler möjligheter för fler kunder. Moderna finansiella tjänster, såväl i vision som i realitet.

Vår resa mot det vi är idag började i augusti 2012 då Bolaget blev registrerad betaltjänstleverantör. Sedan mitten på januari 2016 är 24Money Payments AB (Publ) ett auktoriserat institut för elektroniska pengar under Finansinspektionens tillsyn. Verksamheten utgår från Uppsala, Solna och Karlstad. Nu står vi redo att ta nästa steg i vår utveckling med den fasta tron att konkurrensen inom bank- och banknära tjänster behöver stärkas och tjänsterna måste utvecklas och göras tillgängliga för alla!

Milstolpar

Milstolpar

Varje milstolpe räknas och är viktig, men under våren 2016 tog 24Money upp kampen om framtidens banknära betaltjänster där hela styrkan och dynamiken i plattformen kan användas.

  • April 2016: 24Money lanserar tjänsten 24Money Konto som alternativ till bankernas kontobaserade betalningar.
  • Januari 2016: Finansinspektionen beviljar 24Money tillstånd som auktoriserat institut för elektroniska pengar.
  • December 2015: De första betaltjänstombuden – 24Money Agents – ansluter sig.
  • November 2015: Den gemensamma systemplattformen lanseras och som en del av det systemstödet för anslutna betaltjänstombud – 24Money Agent System.
  • Oktober 2015: Affärsvolymerna växer kraftigt, varför Bolaget ansöker om tillstånd att bli ett institut för elektroniska pengar. Finansinspektionen beviljar ytterligare registrering av betaltjänster som ett led i verksamhetens bredare tjänstebas.
  • Juni 2015: Finansinspektionen beviljar ytterligare registrering av betaltjänster för 24Money.
    Januari 2014: Utvecklingen av den gemensamma plattformen för 24Moneys molnbaserade tjänster påbörjas.
  • Oktober 2013: 24Money Spar AB blir ett registrerat inlåningsföretag hos Finansinspektionen.
  • Augusti 2012: 24Money Payments blir en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektions tillsyn.
  • Februari 2012: Konceptet 24Money skapas med visionen om framtidens betaltjänster.
  • November 1990: Det första kontoret öppnas i Gallerian i Stockholm där valuta- och kassatjänster över disk erbjuds.
  • Kundtjänst
    Tel: 010-150 1600
    E-post: info@24money.se

    Kundtjänst har öppet mån-fre 9.30 till 15.00. Stängt för lunch 12.00 till 13.00.
      Kontakta oss

      Ring oss på 010-150 1600 eller skicka e-post till info@24money.se.

      Öppettider Kundtjänst har öppet mån-fre 9.30 till 15.00. Stängt för lunch 12.00 till 13.00.

      Postadress 24Money Payments AB (Publ) Box 2078, 750 02 Uppsala

      Sociala media facebook.com/24money twitter.com/24moneypayments linkedin.com/24money




      Logga in på 24Money Spar

      Till höger kan du logga in på 24Money Spar. Har du ett 24Money-konto? Välj "24Money konto".

      Håll mig inloggad
      Logga in på 24Money konto

      Till höger kan du logga in på 24Money konto. Har du ett 24Money-sparkonto? Välj "24Money Spar".

      Håll mig inloggad